Egy vállalkozás indítása elég sok feladatból áll. Napi szinten futok bele különböző csoportokban ezzel kapcsolatos kérdésekbe, hogy mit-hogyan csináljanak, kinek van tapasztalata a különböző vállalkozásindítási feladatokkal? Érdemes átgondolni ezeket, ezért megosztom veletek most azokat a tapasztalataimat, amiket jó lett volna, ha valaki így egyben átadja nekem, hogy ezekkel foglalkozz mindenképp legelőször.
Több tipp olyan, amit a vállalkozásindítás előtt már végig tudsz gondolni és érdemes is. Ilyen az üzleti terv, amit szakemberek érthető okokból komolyan vesznek, hogy elkészítsd. Én ezt bevallom kihagytam, mert egy elég spéci helyzetben voltam. Sőt, abban is biztos voltam, hogy nem jött volna ki a matek. Mégis belevágtam, mert nagyon hittem magamban és a 8 évem addigi munkájában és a vevőim visszajelzései is ebben erősítettek, hogy belevágjak.
Az megint más kérdés, hogy nulla vevőkörrel indultam. Elmondhatom, hogy a „régi-új” vevőim bizalmáért így kétszer dolgoztam meg, ami szerintem óriási dolog. Viszont általában mind így kezdjük. Nulla vevő, nulla követő. Ezt építjük fel a szenvedélyünkkel egy stabil követő táborrá, majd rajongókká.
A vállalkozásindítási checklist a teljesség igénye nélkül készült, csupa olyan feladattal, amit szinte minden vállalkozónak érdemes végig gondolnia. A lista nem határozza meg a sorrendet, de az első két lépés biztosan a könyvelődhöz és az ügyvédedhez visz majd. Értelemszerűen minden szakma igényei, követelményei sem fértek bele, ezek plusz utánajárást igényelnek és amivel könyvelőt, ügyvédet, a NÉBIH-et vagy az önkormányzatot érdemes felkeresned.