A vállalkozók többsége vágyik rá, hogy kitűnjön a tömegből és minél többen megjegyezzék, ajánlják terméküket másoknak az által, hogy rajongókat szereztek maguknak.
Ehhez sok összetevőre van szükség:
– Arculat, ami megállja a helyét online és offline egyaránt. Megfelelő színekkel, betűtípusokkal, logóval, ami jól és érthetően adja át értékeidet és márkád személyiségét a célcsoportodnak. Elengedhetetlen, hogy rendszeresen és következetesen használd ezeket az elemeket.
– Szlogen, ami röviden (és akár egy csipet humorral) összefoglalja mire ad megoldást a terméked és kiderül mivel foglalkozol.
– Logó, a fentiekből következik és tartalmazza ezeket az elemeket.
– A hangod megtalálása is fontos, hogy úgy szólj a leendő és meglévő vevőidhez, ami a márkád személyiségéhez illik, összhangban van az arculatoddal.
– Küldetés, amiből kiderül kikhez szólsz, mit és hogyan csinálsz és van benne akár egy értékes cél is, amit együtt szeretnél elérni a vevőiddel.
Ezek egy márka alappillérei, ezeket érdemes az indulásod elején kidolgozni, meghatározni, mert ezek segítenek utána a céljaid elérésében. Ez gyakorlatilag egy sorvezető a márkád sikeréhez, csak következetesen és rendszeresen kell használnod.
Mitől is lesz akkor különleges a címkéd?
Amiről most itt írok, az elsősorban a logós szövött címkékről szól, nem az anyagösszetételes címkékről.
A logós szövött címkék elengedhetetlenek, ha egy erős, bizalmat keltő márkát szeretnél építeni. A szövött címkék elegánsabb megjelenésűek, mint a nyomott címkék, és tartósabbak is. Kevesebben vágják ki a ruhából, így a reklámértéke is megmarad akár évekig. Főleg, ha valaki elkezdi preloved darabként árulni, és kézről kézre megy utána hosszú évekig. Mindenki arra fog gondolni, hogy ez egy jó márka, mert tartós ruhákat készít, amibe érdemes beruházni.
Apropó, ha már a hosszú élettartamról, beszélünk, írtam egy cikket miért érdemes a méretjelzőből is a szövöttet választani a baba- és gyerekruhákon kívül, a felnőtteknek készült ruhákba. Olvasd el.
A logós szövött címkék jól visszaadják az arculati színeidet, hiszen a szövéshez használt cérnákból nagyon sok árnyalat elérhető már, így nagyon közeli vagy akár teljesen azonos árnyalatokkal készülhet el. Plusz pont, hogy ezek a cérnák is rendelkeznek Öko-tex tanúsítvánnyal, így mindenképp egy tudatos választás.
A bevarrás módját a termék határozza meg, hogy félbehajtott, két oldalt visszahajtott vagy körbevarrható kivitelt választasz. Mind jó, csak tudd hova varrja a varroda a ruhádban.Azon is érdemes elgondolkodnod, hogy a teljes logód vagy csak a logód fő motívumát emeled ki a logós szövött címkéden. Ez is függhet attól, hogy hova kerül a termékedben a kész címke.
Egy másik átgondolandó részlet, hogy damaszt vagy prémium damaszt legyen-e a logós szövött címke? A damaszt ár-érték arányban a legjobb választás, és már a taft kivitelhez képest is elegánsabb, szép megjelenésű címke készül belőle. A prémium damaszt picit drágább, mert ez vékonyabb cérnával készül, ezért a finomabb, részletgazdagabb logókhoz javasoljuk. Illetve a prémium márkák számára kimondottan ezt javaslom, mert a legelegánsabb.
Sokan vagytok, akik különleges címkére vágytok. Tudom, mert szerettek megnyílni nekünk és hálás vagyok a bizalmatokért, így tudunk olyan címkét tervezni a márkátoknak, ami illik hozzá.
A tapasztalataim szerint a címkétek különlegessége a TI személyetekből, személyiségetekből fakad. Ez pedig akkor lesz igaz, ha az előbb említett alappillérekbe beletettétek a munkát és időt szántatok a tervezésre. Egy kis márkát még nagyban meghatároz az alapító személyisége szerintem. Főleg a divatiparban, ahol az alapító sokszor maga a ruhatervező is.
Add magad, építsd önazonosan a márkád, mesélj mindenkinek a szenvedélyedről, így lesz a logós szövött címkéd is különleges. Mert értéket adsz hozzá a személyes történeteddel!
A Szalagoslány küldetésének része, hogy a textilipart támogassa abban, hogy átláthatóbban és fenntarthatóbban működjön. Ezért minden rendelésetek 1 db fa ültetését támogatja, amit a MyForest Csapata végez. Az átláthatóságot pedig a korrekt címkézésre való felhívással igyekszünk segíteni, amihez írtam egy E-bookot, Címkézési Checklist címmel. A Címkés oldalamon le tudod tölteni, megtalálod benne az EU-s rendelet kivonatát is.
Hiszünk az összefogás erejében!
Nóri, a Szalagoslány