A Szalagoslány Blogon az általam felkért vendégíróktól is olvashattok érdekes és hasznos cikkeket. Célom, hogy az általam ismert szakembereket bemutassam nektek is, olyan formában ami kapcsolódik a Szalagoslány értékeihez és tevékenységéhez. Ez lehet a szalagok vagy a vállalkozói létünk mindennapjaihoz kapcsolódó téma is. Szeretnék egy igazán értékes blogot létrehozni, amin keresztül jobban tudunk kapcsolódni egymással.
Ebben a vendég cikkben Varju Ildikót kértem fel, aki webdesigner, hogy hozzon egy hasznos témát, amit nagyon szépen összekötött a szalagokkal. Ez a téma minden márka számára fontos és gyakorlatilag egy alapkő ahhoz, hogy sikeresek legyünk!
Olvassátok írását szeretettel!
Valószínűleg nem is gondolnád, milyen összefüggés lehet a webdesign és a szaténszalagok között.
Bizony nagyon is sok pontban kapcsolódik a két terület.
Abban biztosan egyetértünk, hogy mindkét tevékenységhez elengedhetetlen a kreativitás. Egy jó webdesigner számára kiemelten fontos, hogy kreatív módon fejezze ki a márka egyediségét. Nem elég ismerni az ágazatra jellemző színeket, stílusokat, bele kell tervezni az arculatba a vállalkozó személyiségét és a célközönség igényeit is. Ez a kreativitás nem feltétlen csak a weboldal megjelenésére és kialakítására korlátozódik, hanem kiterjed a márka minden egyéb megjelenési formájára is, beleértve az offline arculatot, például a termékcsomagolást is!
A feliratozott vagy logózott egyedi megjelenésű szaténszalagok megalkotása pedig szintén kreatív folyamat, ami egy újabb lehetőség a márka karakterének kifejezésére, a brand kialakítására.
- és bár a webdesign és a feliratozott szaténszalagok elsőre távolinak tűnő fogalmak, de valójában több közös pontjuk is van.
Például az esztétika, a brandépítés és a felhasználói élmény.
- A webdesign alapvetően a vizuális online kommunikációról szól. Egy jól megtervezett weboldal nemcsak információt közvetít, hanem érzelmeket is kelt, és tűpontosan bemutatja a márka arculatát. Ugyanez igaz a feliratozott szaténszalagokra is. Egy elegáns, egyedi felirattal ellátott szaténszalag nemcsak a csomagolást teszi különlegessé, hanem a márka üzenetét is továbbítja a vásárlók felé.
Ahogyan egy weboldalon a színek, betűtípusok és grafikák harmóniája meghatározza a látogatók első benyomását, úgy a feliratozott szaténszalag is a részletek iránti figyelmet tükrözi. A két terület közös célja tehát az esztétikus megjelenés, amely pozitív érzelmi hatást gyakorol a célközönségre.
Mindezt a gyakorlatban úgy valósíthatjuk meg a legkönnyebben, ha a vállalkozásnak elkészül az arculati kézikönyve. - Ebben meghatározásra kerülnek a pontos színek: kódokkal, százalékos arányban csökkentett áttetszőséggel, használatra tett javaslatokkal és tiltásokkal.
- Bele kell foglalni a minden online és offline felületen használni kívánt betűtípusokat is, használatra vonatkozó ajánlásokkal együtt.
- Belekerül a logó és annak változatai, amelyek különbözhetnek a fő logótól színben, elrendezésben és az egyszerűségben. Mutatok egy példát. Judit logója elkészült eredeti színesben, egyszínű változatban, felirattal, felirat nélkül, és csökkentett felirattal is. Csökkentett áttetszőséggel, használatra tett javaslatokkal és tiltásokkal.
- A webdesigner egyik legfontosabb feladata, hogy segítsen a márkáknak egyedi, felismerhető és emlékezetes arculatot kialakítani. Ez a márkaidentitás minden elemére kiterjed, beleértve a logót, a színvilágot és a vizuális elemeket.
A feliratozott szaténszalagok pontosan ugyanígy szolgálják a brandépítést, csak éppen a fizikai térben.
Például ha egy márka weboldala minimalista, elegáns stílust követ, ugyanez a stílus tükröződjön egy gondosan kiválasztott szaténszalagon is, amelyen a márka logója és színei szerepelnek! Ez a szinkronizáció segíti a következetes brandélményt, ami a vásárlók fejében összekapcsolja a digitális és a fizikai élményeket.
- A webdesign azonban korántsem csak a látványról szól, roppant fontos a pozitív felhasználói élmény biztosítása is. Egy jól kialakított weboldal egyszerűvé és élvezetessé teszi a navigációt, segíti a felhasználókat abban, hogy gyorsan megtalálják, amit keresnek.
Hasonló módon, az egyedi szaténszalagok is fokozzák a vásárlási élményt.
Gondolj bele: amikor a vásárló kézhez kapja a termékedet, amelyet gondosan becsomagoltál egy egyedi feliratos vagy logózott szaténszalaggal. Az az érzése támad, hogy valami különlegeset kapott. Ez az apró részlet hozzájárul ahhoz, hogy a vásárló ne csak a termékre, hanem az egész márkára pozitívan emlékezzen vissza.
A vizuális kommunikáció kulcsfontosságú eleme a márkaépítésnek. Ez mind a webdesign, mind a szaténszalagok terén megjelenik.
Érdemes tehát úgy tervezni, hogy
- először készüljön el egy arculati terv, egy pontos arculati kézikönyv, és
- erre épüljön az összes további online és offline marketinganyag.
Ha betartjuk az arculati leírásban meghatároztott ajánlásokat, nem térünk el a javasolt elemek pontos használatától, akkor tudjuk létrehozni a totál egységes, letisztult arculatot.
Ezek együttesen mind kiválóan erősítik a brandet, és magukhoz vonzzák a fizetőképes vásárlókat. Mert végső soron a cél mindig a minél nagyobb forgalom elérése, legyen szó cukrászdáról, virágkötészetről, vagy akár egy kézműves műhelyről.
Ildit a Copy Clubból ismerem (Hernaez Évi – stratégiai szövegíró – előfizetői csoportja), ahol egy nagyon tartalmas előadást tartott Word Press weboldal szerkesztés témában. Az tetszett benne, hogy nagyon érthetően magyarázott, így utána én is meg tudtam csinálni mindent a saját weboldalamon.
Gyakorlatilag ennek az előadásnak köszönhetem, hogy egyedül tudtam összerakni a weboldalam.
Csodás napot!
Nóri, a Szalagoslány