Szalagoslány

Mi az a Fashion Revolution?

Mi az a Fashion Revolution?

fashion_revolution_polz_klaudia.png

2025-ben még szorosabbra fűzöm az együttműködéseket, még pedig azzal a céllal, hogy a (hazai) divatipar fenntarthatóbb és etikusabb működéséhez én is hozzájáruljak, ami által a fogyasztók könnyebben hozhatnak tudatos döntéseket. Ezért Pölz Klaudiával, a magyarországi Fashion Revolution Csapat vezetőjével együttműködve blog cikk sorozatba kezdtünk.

Hasznos információkat szeretnénk megosztani a divatipar tevékenységével kapcsolatban, ami nem csak a tervezők, hanem a vásárlók számára is releváns. Hiszem, hogy a tervezéstől a vásárlásig tartó folyamat része kell legyen a lehető legnagyobb tudatosság az összes résztvevő részéről. Így lesz a végeredmény igazán értékes és a vevő számára könnyebb döntést hozni.

Ahogy látom, itthon egyre többen nyitnak a slow fashion felé, ami nagyon jó hír!
Olvassátok szeretettel és nyitottsággal Klaudia első cikkét nálunk, ami a Fashion Revolution megalakulásáról és céljairól szól.

Lévay Nóra bevezetője

A Fashion Revolution mozgalom egy globális kezdeményezés, amely a divatipar átláthatóságát és fenntarthatóságát hivatott elősegíteni. A 2013. április 24-ei Rana Plaza tragédia után alapították, amely során a bangladesi ruhagyár összeomlott, több mint 1100 ember halálát okozva. A katasztrófa rávilágított a divatipar kizsákmányoló és etikátlan gyakorlatára, ami világszerte társadalmi felháborodást keltett. Orsola de Castro és Carry Somers, azaz a mozgalom létrehozói úgy gondolták, hogy 1134 emberélet túl sok ahhoz, hogy szó nélkül hagyják. A Fashion Revolution célja, hogy ráébressze a fogyasztókat a ruházati ipar mögött rejlő valóságra, és ösztönözze őket arra, hogy tudatosabb döntéseket hozzanak.

Fashion Revolution Hungary

Magyarországon a Fashion Revolution 2017 óta van jelen, és azóta is aktívan dolgozik a fenntartható divat népszerűsítésén. Hosszú évekig Mányiné Dr. Walek Gabriella vezette a hazai szervezetet, 2024 ősze óta pedig Pölz Klaudia tölti be az országkoordinátori szerepkört. Jelenleg több mint 30 önkéntessel dolgoznak.

A helyi szervezet különféle programokon, eseményeken és kampányokon keresztül igyekszik felhívni a figyelmet a divatipar problémáira és alternatív megoldásaira. A nemzetközi Fashion Revolution Week hazánkban is egyre nagyobb figyelmet kap, amely minden évben április 24-e környékén zajlik, a Rana Plaza tragédia évfordulójához igazodva. Ilyenkor a szervezet kerekasztal-beszélgetéseket, ruhacserét, workshopokat és kiállításokat szervez, amelyek a fenntartható divat és az etikus fogyasztás kérdéskörét járják körbe. Az idei év tematikája „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!” és az események pedig 2024.04.22-27. között kerülnek megrendezésre.

hashtag_poster.jpeg

"Who Made My Clothes?"

A Fashion Revolution legismertebb kampánya a #WhoMadeMyClothes?, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy kérdezzék meg a márkákat, kik készítik a ruháikat és milyen körülmények között. A kampány célja, hogy a divatcégeket nagyobb átláthatóságra és felelősségvállalásra késztessék. Magyarországon is számos helyi tervező és fenntartható márka csatlakozott a kezdeményezéshez, támogatva az etikus és környezettudatos gyártási folyamatokat. Légy részese Te is a kampánynak!

Közösségépítés és oktatás

A Fashion Revolution Hungary egyik fő tevékenysége az edukáció, amely nemcsak a fogyasztókat, hanem a divatiparban dolgozókat is célozza. Egyre több egyetem és oktatási intézmény vonja be a fenntarthatósági kérdéseket a tantervébe, amelyhez a szervezet is aktívan hozzájárul. Idén a Fenntarthatósági Témahét alatt több mint 15 iskolába fognak ellátogatni az önkéntesek. Előadások és dokumentumfilm-vetítések segítségével ismertetik meg a diákokat a divatipar társadalmi és környezeti hatásaival.

A Fashion Revolution Hungary folyamatosan azon dolgozik Budapesten és vidéken egyaránt, hogy minél több emberhez eljusson a fenntartható divat üzenete. Az együttműködések, közösségi kampányok és edukációs programok révén a szervezet jelentős hatást gyakorol a hazai divatiparra és a fogyasztói szokásokra.

Tudatos döntésekkel és aktív részvétellel mi is hozzájárulhatunk egy igazságosabb és fenntarthatóbb divatipar kialakításához.

„A Fashion Revolution Hungary csapatától havonta olvashatsz majd cikkeket a blogon különböző fenntartható divatot érintő témákban, illetve az április eseménysorozatról is részletes tájékoztatást adnak, így érdemes követni a bejegyzéseket!”

Ha pedig a márkád szeretne nyitni a slow fashion felé vagy most hallasz erről a mozgalomról először és úgy érzed egyeznek a Te és a Fashion Revolution értékei, akkor keresd Klaudiát együttműködésért.

Közös erővel tudunk igazán változást elérni olyat, ami hosszútávon hoz eredményt és ami által egy jobb világot építünk.

Klaudia és Nóri

Szalagoslány Blog

fooldal.png

 

Szólj hozzá! kézműves designer kreativitás márkaépítés ruhacímke női vállalkozás énmárka sikeres nők divatipar ruhamárka kézműves táska designer ruha fashion revolution egyedi szalag feliratos szalag szalagoslány lévay nóra masni szeretettel márkádra szabott szalagok logós szalag kézműves alkotó szövött címke egyed címke szövött méretjelző címke ruha címke ruha címke gyártás fashion revolution hungary pölz klaudia Tovább
Mi az a Fashion Revolution? Tovább
Facebook Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Milyen alapanyaga lehet a bevarrható ruhacímkének? Milyen alapanyaga lehet a bevarrható ruhacímkének?
  • Az egyedi csomagolás szerepe a márkaépítésben Az egyedi csomagolás szerepe a márkaépítésben
  • Közeleg a Fashion Revolution Hét Közeleg a Fashion Revolution Hét
  • Hímzett címke vagy szövött címke? Hímzett címke vagy szövött címke?
  • 29 kihagyhatatlan lépés, amit vállalkozás indításkor feltétlen gondolj át - vállalkozásindítási checklist 29 kihagyhatatlan lépés, amit vállalkozás indításkor feltétlen gondolj át - vállalkozásindítási checklist

A bejegyzés trackback címe:

https://szalagoslany.blog.hu/api/trackback/id/tr418803222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Instagram

Szalagoslány

Tudatos márkaépítőknek készítünk egyedileg nyomtatott szatén szalagokat és textil termékekbe varrható címkéket, hogy kitűnjenek a tömegből és rajongókat szerezzenek brandjük számára. Márkádra szabott szalagok a Szalagoslánytól

Keresés

Friss topikok

Címkék

alkalmazottból vállalkozó (12) arculat (11) az öröm illata (1) beszéd és szöveg (1) bevarrható címke (21) címke (20) címke nyomtatás (18) csomagolás (24) dekoráció (12) designer (16) designer ruha (13) divatipar (10) egyedi matrica (10) egyedi póló (1) egyedi szalag (22) egyed címke (17) énmárka (34) esküvő (3) esküvő dekor (1) etikus divat (4) fashion revolution (5) fashion revolution hungary (5) feliratos póló (1) feliratos szalag (19) fenntartható divat (5) helyesírás (1) hímzett póló (1) illatok (1) kézműves (14) kézműves alkotó (14) kézműves táska (12) kis kifli (1) kreativitás (18) lévay nóra (35) logós szalag (22) márkádra szabott szalagok (29) márkaépítés (29) masni szeretettel (26) matrica (3) matrica gyártás (6) matrica nyomtatás (6) méretjelző címke (9) mood board (1) netta wear (1) névreszóló (8) névtábla (3) női vállalkozás (35) nyomott címke (10) offline arculat (15) online arculat (12) öröm (1) papír címke (3) pölz klaudia (5) rendezvény (4) ruhába való címke (16) ruhacímke (21) ruhamárka (16) ruha címke (13) ruha címke gyártás (12) selyemszalag (2) sikeres nők (31) slow fashion (4) szalag (4) szalagoslány (27) szalag bolt (7) szalag gyártás (13) szalag nyomatatás szalag bolt (3) szalag nyomtatás (14) szallag (7) szatén szalag (16) széman e rózsa (1) szövött címke (14) szövött méretjelző címke (12) textilipar (4) tudatos vásárlás (2) vállalkozás indítási checklist (1) varju ildiko (1) vendég cikk (2) vendég író (3) virágbolt marketing (5) virágcsokor (2) virágüzlet (4) virgábolt (4) webdesign (3) zerowaste (2) Címkefelhő

Blogajánló

Modern üzenetek klasszikus szerzők segítségével! Így fogalmazd meg üzeneted hatékonyan! A közösségi média világában nem egyszerű megragadni a felhasználók figyelmét. Ehhez nemcsak megkapó vizuális tartalomra van szükség, de megfelelő szövegezésre is. Ahhoz, hogy valakiből jó szövegíró váljon, néha egészen az alapokig kell visszanyúlni. Ezúttal az időben messzire utazunk, egészen az… kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2025 május (2)
  • 2025 április (2)
  • 2025 március (3)
  • 2025 február (7)
  • 2025 január (1)
  • 2024 december (6)
  • 2024 november (3)
  • 2024 október (3)
  • 2024 szeptember (4)
  • 2024 augusztus (4)
  • 2024 július (5)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Masni szeretettel
süti beállítások módosítása
Dashboard