Szalagoslány

Kidobott pénz a logótervezés,

Kidobott pénz a logótervezés,

ha nem figyelsz a következőkre!

blog2_logotervezes.png

 

Biztosan te is belefutottál már olyan játékba a neten, hogy ismert logók színeit mutatták és ki kellet találni a márkanevet. Gondolom mindet eltaláltad vagy legalábbis elég sokat.

Miért lehet ez?

Az agyunk a színeket sokkal gyorsabban ismeri fel és jegyzi is meg, mint bármi mást, ami vizuális élmény. Egyébként érdekes tény, hogy a szaglásunk, pontosabban az illatok, keltik bennünk (és hívják elő) a legmélyebb emlékeinket. Ezért meghatározóak a gyerekkori illataink és érezzük otthon magunkat akár idegen helyen is, ha van egy kellemes illat emlékünk, ami hasonlít.

Szóval, a színek és az agyunk nagyon jóban vannak, mindent társítunk a színekhez. Én például a mai napig keverem a 2-es és a hármas metrót Budapesten, és inkább hívom kék és piros metrónak őket. Ennél egyszerűbb példa nem jutott most eszembe, amivel ilyen egyszerűen szemléltethető a színek ereje. Biztosan neked is van ilyen hasonlatod.blog2_belso_kep.jpg

Ez elég jól érthetővé teszi, hogy egy logó színei miért fontosak. Illetve az egész logó összképe és megjegyezhetősége is ezért fontos a márkánk arculatának tervezésekor és kialakításakor. Valamint ezért fontos, hogy a logónk, márkánk színeit ez után következetesen használjuk minden felületünkön. Korábban írt erről Varju Ildi egy tartalmas cikket.

Egy logótervezés csak akkor lesz hosszútávon eredményes, ha eléri a célját és a te márkádat is már a színeidről felismerik. OK, ez egy hosszú folyamat, viszont csak ebben az esetben van értelme a logótervezésnek és akár sok pénzt kiadni érte, ha következetesen használod.

Az én arculati színeimet Pálfi Évinek köszönhetem, ő hívta fel a figyelmemet a színek fontosságára is.

Hol használd és mire jó, ha a logód színeit beépíted a teljes arculatodba.

1. Online felületek:

• Weboldal: A weboldalad a márkád online otthona, így fontos hogy az arculati színeid minden elemében visszaköszönjenek – a háttér, a gombok, a menük és az egyéb grafikai elemek is ezeket tükrözzék.

• Közösségi média: Posztok dizájnja, profilképek, borítóképek és még a szövegkiemelések is arculati színben jelenjenek meg, ezzel felismerhetővé téve a márkádat.

• E-mail hírlevelek: Az e-mailekben is fontos, hogy az arculati színek megjelenjenek – a fejlécben, linkekben, gombokban és aláírásban is.

• Prezentációk, webináriumok: Az arculati színek alkalmazása professzionális a slide-okon, egységes megjelenést biztosít.

• App ikonok és felületek: Ha van mobilalkalmazásod, annak ikonja és teljes felülete is kövesse az arculati színeket a vizuális összhang érdekében.

2. Offline felületek:

• Névjegykártyák: Az arculati színek alkalmazása a névjegykártyákon segít az azonnali azonosíthatóságban, és megteremti a kapcsolatot a márka többi elemével.


• Levélpapír, borítékok: Ha vállalati levelezéshez papíralapú anyagokat használsz, az arculati színek következetes használata erősíti a professzionális képet.


• Szórólapok, brosúrák: A nyomtatott marketinganyagok arculati színei segítenek a márka egységes képének kialakításában és a figyelem felkeltésében.


• Csomagolás, termékek: Ha fizikai termékekkel dolgozol, a csomagolás arculati színei azonnal felismerhetővé teszik a márkádat a polcokon. Ide tartroznak a szalagok, matricák és a címkék is.


• Reklámtáblák, molinók: Különféle offline hirdetési felületeken is fontos, hogy a márka arculati színei domináljanak.


• Rendezvények, kiállítások: A standok, roll-upok és egyéb vizuális elemek arculati színei garantálják, hogy a márka üzenete egységesen jusson el a résztvevőkhöz.

Miért fontos ez?

1. Márkaismertség növelése
Az arculati színek következetes használata erősíti a márka vizuális felismerhetőségét. Az emberek azonosítani fogják a márkát, még akkor is, ha csak egy pillantást vetnek rá. Ha a színek következetesen visszaköszönnek minden platformon, a célcsoport könnyebben megjegyzi és felismeri a márkát.

2. Bizalomépítés
A színek következetes használata a professzionalizmust sugallja, ami növeli a vásárlók bizalmát. Egy egységes arculat azt mutatja, hogy a vállalat komolyan veszi a márkáját, és figyel a részletekre – ez fontos jelzés a vásárlók felé, hogy megbízhatnak benne.

3. Emocionális kapcsolódás
A színek pszichológiai hatással is bírnak, befolyásolhatják az emberek érzelmeit és döntéseit. Ha következetesen használod az arculati színeidet, az ügyfelek hosszú távon érzelmi kapcsolatot alakíthatnak ki a márkáddal. Például, ha egy energikus, barátságos márkát szeretnél felépíteni, az élénk, meleg színek használata folyamatosan ezt az üzenetet erősíti.

4. Üzenetek hangsúlyozása
Az arculati színek arra is használhatók, hogy vizuálisan kiemeljék a fontos üzeneteket. Egy jól elhelyezett gomb vagy link, amely az arculat fő színében jelenik meg, természetesen vonzza a figyelmet, és a megfelelő irányba tereli a felhasználót.

5. PR és marketing hatékonyság
Az arculati színek segítenek egységesíteni a kommunikációt, így a PR- és marketingkampányok egységes és felismerhető képet sugároznak. A sajtómegjelenések, reklámok, közösségi média posztok mind egységesen mutatnak, ami professzionális és megbízható képet fest a márkáról.

6. Versenyelőny
Egy erős, jól meghatározott arculat – amelynek színei következetesen jelennek meg mindenhol – kiemelheti a márkát a versenytársak közül. Az emberek könnyebben felismernek egy olyan vállalatot, amelynek arculati színei vizuálisan megkülönböztetik magukat a piacon

Az arculati színek következetes használata nemcsak esztétikai kérdés, hanem fontos stratégiai eszköz, amely támogatja a márkaépítést, növeli az ügyfelek lojalitását és erősíti a vállalat piaci jelenlétét. Ha a színek egységesen jelennek meg minden platformon, a vásárlók és partnerek biztonságban érezhetik magukat, hiszen egy jól szervezett, professzionális vállalattal kerülnek kapcsolatba. Tudják mire számíthatnak az adott márkától.

Még egy óriási előnye van a logótervezésnek és az arculatunk következetes használatának: időt és pénzt is spórolsz vele! Miért? Mert nem kell agyalnod, hogy milyen legyen a szín, betűtípus és a design, hiszen fixen ugyanazt használod évekig. Egyszer kell időt és pénzt szánnod rá és évekig szolgál. Frissítés, újratervezés néha szükséges, amit úgyis érzel majd, hiszen a márkád valahol téged is tükröz, így amikor te változol, a márkád is veled alakul.

Szívesen vagyunk társaid ezen az izgalmas és részben önsimereti úton.

Sok sikert kívánunk az álmaid eléréséhez!

Nóri, a Szalagoslány

fooldal.png

Szólj hozzá! Tovább
Kidobott pénz a logótervezés, Tovább
Facebook Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • A 10 éves vállalkozói utam története A 10 éves vállalkozói utam története
  • Mi az a Fashion Revolution? Mi az a Fashion Revolution?
  • 29 kihagyhatatlan lépés, amit vállalkozás indításkor feltétlen gondolj át - vállalkozásindítási checklist 29 kihagyhatatlan lépés, amit vállalkozás indításkor feltétlen gondolj át - vállalkozásindítási checklist
  • 2024 olyan lett, mint számítottam? 2024 olyan lett, mint számítottam?
  • Egyedi feliratos szalag nyomtatás vagy üres masni? Egyedi feliratos szalag nyomtatás vagy üres masni?

A bejegyzés trackback címe:

https://szalagoslany.blog.hu/api/trackback/id/tr2018704774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Facebook Instagram

Szalagoslány

Tudatos márkaépítőknek készítünk egyedileg nyomtatott szatén szalagokat és textil termékekbe varrható címkéket, hogy kitűnjenek a tömegből és rajongókat szerezzenek brandjük számára. Márkádra szabott szalagok a Szalagoslánytól

Keresés

Friss topikok

Címkék

alkalmazottból vállalkozó (12) arculat (11) az öröm illata (1) beszéd és szöveg (1) bevarrható címke (21) címke (20) címke nyomtatás (18) csomagolás (24) dekoráció (12) designer (16) designer ruha (13) divatipar (10) egyedi matrica (10) egyedi póló (1) egyedi szalag (22) egyed címke (17) énmárka (34) esküvő (3) esküvő dekor (1) etikus divat (4) fashion revolution (5) fashion revolution hungary (5) feliratos póló (1) feliratos szalag (19) fenntartható divat (5) helyesírás (1) hímzett póló (1) illatok (1) kézműves (14) kézműves alkotó (14) kézműves táska (12) kis kifli (1) kreativitás (18) lévay nóra (35) logós szalag (22) márkádra szabott szalagok (29) márkaépítés (29) masni szeretettel (26) matrica (3) matrica gyártás (6) matrica nyomtatás (6) méretjelző címke (9) mood board (1) netta wear (1) névreszóló (8) névtábla (3) női vállalkozás (35) nyomott címke (10) offline arculat (15) online arculat (12) öröm (1) papír címke (3) pölz klaudia (5) rendezvény (4) ruhába való címke (16) ruhacímke (21) ruhamárka (16) ruha címke (13) ruha címke gyártás (12) selyemszalag (2) sikeres nők (31) slow fashion (4) szalag (4) szalagoslány (27) szalag bolt (7) szalag gyártás (13) szalag nyomatatás szalag bolt (3) szalag nyomtatás (14) szallag (7) szatén szalag (16) széman e rózsa (1) szövött címke (14) szövött méretjelző címke (12) textilipar (4) tudatos vásárlás (2) vállalkozás indítási checklist (1) varju ildiko (1) vendég cikk (2) vendég író (3) virágbolt marketing (5) virágcsokor (2) virágüzlet (4) virgábolt (4) webdesign (3) zerowaste (2) Címkefelhő

Blogajánló

Modern üzenetek klasszikus szerzők segítségével! Így fogalmazd meg üzeneted hatékonyan! A közösségi média világában nem egyszerű megragadni a felhasználók figyelmét. Ehhez nemcsak megkapó vizuális tartalomra van szükség, de megfelelő szövegezésre is. Ahhoz, hogy valakiből jó szövegíró váljon, néha egészen az alapokig kell visszanyúlni. Ezúttal az időben messzire utazunk, egészen az… kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2025 május (2)
  • 2025 április (2)
  • 2025 március (3)
  • 2025 február (7)
  • 2025 január (1)
  • 2024 december (6)
  • 2024 november (3)
  • 2024 október (3)
  • 2024 szeptember (4)
  • 2024 augusztus (4)
  • 2024 július (5)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

Masni szeretettel
süti beállítások módosítása
Dashboard